Ceremonije Inicijacije i Unapređenja – Svetlost knjige – KNJIGE

Prvi stepen počinje u Tami uključuje ulazak u novi život i prvi pogled na novu i natprirodnu Svetlost. Iako je u celini upućen na ličnost Kandidata, njegova poruka je prvenstveno bila upućena njegovoj spoljašnjoj prirodi, njegovom razumu, i naglašavala je neophodnost prvenstvenog praktikovanja vrline, da bi se kasnije potpomogao još većim iskustvom Svetlosti. Kandidat treba da napravi uzlazni korak u svom razvoju, da uđe i istraži viši nivo sopstvenog bića sa ciljem da ga razume i kontroliše, baš kao što se pretpostavlja da razume i kontroliše svoju telesnu prirodu. Na svom putu od carstva čula do carstva konačnog duha, mora da prođe kroz srednji region, onaj duše ili uma, koji je na pola puta između čulnog i duhovnog. Otuda tri Stepena masonskog napretka, od (1) Tame ili zatamnjenosti prirodnog razuma, do (2) prosvetljenja (lumena) uma, a odatle do (3) krajnje postojanosti Svetlosti Duha – i stoga se sadašnja Ceremonija Unapređenja naziva prelaznim nivoom između prvog i trećeg. Sav rast je postepen i uključuje niz napora pre nego što se dođe do potpunog saznanja o tome šta smo i ko smo u biti.

Ceremonija Inicijacije i Ceremonija Unapređenje, je veoma važno i značajno delo za svakog Brata, Slobodnog zidara, jer mu otkriva suštinske tajne rituala i Put kojim je potrebno da se kreće kako bi raspalio, povećao i zadržao Svetlo u svojoj duši.

 


Source link Drugi deo knjige govori o Ceremoniji Unapređenja, o njenim dubokim duhovnim aspektima, kao i značaju ove ceremonije kao prelaznog nivoa između nivoa Učenika i nivoa Majstora Kraljevske umetnosti. Vilmsherts ponovo napominje da se Ceremonija ne sme samo površno posmatrati već se mora gledati kroz nju da bi se shvatio njen dublji sadržaj i značaj. Po njemu ’’Samo formalno posmatranje i tretiranje je isto kao i gledanje u zatvorenu kutiju u kojoj se nalaze dragocenosti a ignorisanje njenog sadržaja’’.

U konceptu Zanata sa tri Stepena, Drugi stepen se posebno bavi unutrašnjim čovekom i njegovim unutrašnjim životom, a ne sa spoljašnjom ličnošću. Preuređenje spoljašnjeg života i ponašanja čoveka činilo je predmet Prvog stepena, čija je svrha bila da ga suoči i definitivno usmeri ka Istoku i da ga, pravilnim življenjem i samopročišćenjem, učini moralnim i punim vrlina. Drugi stepen je usmeren više na njegovu intelektualnost, kako bi vrlina čoveka pročišćenog razumevanja bila ovenčana mudrošću i dostigla onu intelektualnu Svetlost koja se zove unutrašnje prosvetljenje. Ceremonija Unapređenja se naziva „prelaskom” jer se odnosi na srednju, prelaznu fazu ličnog iskustva kroz koju svaki Kandidat ka savršenstvu neizbežno mora da prođe pre nego što može i da pomisli da dostigne krajnji stepen razvoja duše i majstorstva do kojeg vodi slobodnozidarski Sistem.

Prvi stepen počinje u Tami uključuje ulazak u novi život i prvi pogled na novu i natprirodnu Svetlost. Iako je u celini upućen na ličnost Kandidata, njegova poruka je prvenstveno bila upućena njegovoj spoljašnjoj prirodi, njegovom razumu, i naglašavala je neophodnost prvenstvenog praktikovanja vrline, da bi se kasnije potpomogao još većim iskustvom Svetlosti. Kandidat treba da napravi uzlazni korak u svom razvoju, da uđe i istraži viši nivo sopstvenog bića sa ciljem da ga razume i kontroliše, baš kao što se pretpostavlja da razume i kontroliše svoju telesnu prirodu. Na svom putu od carstva čula do carstva konačnog duha, mora da prođe kroz srednji region, onaj duše ili uma, koji je na pola puta između čulnog i duhovnog. Otuda tri Stepena masonskog napretka, od (1) Tame ili zatamnjenosti prirodnog razuma, do (2) prosvetljenja (lumena) uma, a odatle do (3) krajnje postojanosti Svetlosti Duha – i stoga se sadašnja Ceremonija Unapređenja naziva prelaznim nivoom između prvog i trećeg. Sav rast je postepen i uključuje niz napora pre nego što se dođe do potpunog saznanja o tome šta smo i ko smo u biti.

Ceremonija Inicijacije i Ceremonija Unapređenje, je veoma važno i značajno delo za svakog Brata, Slobodnog zidara, jer mu otkriva suštinske tajne rituala i Put kojim je potrebno da se kreće kako bi raspalio, povećao i zadržao Svetlo u svojoj duši.

 


Source link Vilmsherts jasno ističe da je svrha Ceremonije Inicijacije sledeća: prva polovina je osmišljena da vrati Kandidata u Svetlost (u duhovnom smislu), a druga ima za cilj da nauči onoga kome je data Svetlost, kako da je zadrži i uveća, tako da se nikada ne vrati u svoju prethodnu Tamu. Stoga je stepen Učenika u Masoneriji faza pročišćenja, obrazovanja i samokontrole, koju svaki Brat mora da proživi za sebe. Nikakvo knjiško znanje ili uputstva drugih ne mogu da ga nauče onome što se može naučiti samo iz sopstvenog iskustva i truda. Duhovne stvari se moraju duhovno sagledavati, a ne sa stanovišta profanog mišljenja i spoljnog, čulnog opažanja.

Drugi deo knjige govori o Ceremoniji Unapređenja, o njenim dubokim duhovnim aspektima, kao i značaju ove ceremonije kao prelaznog nivoa između nivoa Učenika i nivoa Majstora Kraljevske umetnosti. Vilmsherts ponovo napominje da se Ceremonija ne sme samo površno posmatrati već se mora gledati kroz nju da bi se shvatio njen dublji sadržaj i značaj. Po njemu ’’Samo formalno posmatranje i tretiranje je isto kao i gledanje u zatvorenu kutiju u kojoj se nalaze dragocenosti a ignorisanje njenog sadržaja’’.

U konceptu Zanata sa tri Stepena, Drugi stepen se posebno bavi unutrašnjim čovekom i njegovim unutrašnjim životom, a ne sa spoljašnjom ličnošću. Preuređenje spoljašnjeg života i ponašanja čoveka činilo je predmet Prvog stepena, čija je svrha bila da ga suoči i definitivno usmeri ka Istoku i da ga, pravilnim življenjem i samopročišćenjem, učini moralnim i punim vrlina. Drugi stepen je usmeren više na njegovu intelektualnost, kako bi vrlina čoveka pročišćenog razumevanja bila ovenčana mudrošću i dostigla onu intelektualnu Svetlost koja se zove unutrašnje prosvetljenje. Ceremonija Unapređenja se naziva „prelaskom” jer se odnosi na srednju, prelaznu fazu ličnog iskustva kroz koju svaki Kandidat ka savršenstvu neizbežno mora da prođe pre nego što može i da pomisli da dostigne krajnji stepen razvoja duše i majstorstva do kojeg vodi slobodnozidarski Sistem.

Prvi stepen počinje u Tami uključuje ulazak u novi život i prvi pogled na novu i natprirodnu Svetlost. Iako je u celini upućen na ličnost Kandidata, njegova poruka je prvenstveno bila upućena njegovoj spoljašnjoj prirodi, njegovom razumu, i naglašavala je neophodnost prvenstvenog praktikovanja vrline, da bi se kasnije potpomogao još većim iskustvom Svetlosti. Kandidat treba da napravi uzlazni korak u svom razvoju, da uđe i istraži viši nivo sopstvenog bića sa ciljem da ga razume i kontroliše, baš kao što se pretpostavlja da razume i kontroliše svoju telesnu prirodu. Na svom putu od carstva čula do carstva konačnog duha, mora da prođe kroz srednji region, onaj duše ili uma, koji je na pola puta između čulnog i duhovnog. Otuda tri Stepena masonskog napretka, od (1) Tame ili zatamnjenosti prirodnog razuma, do (2) prosvetljenja (lumena) uma, a odatle do (3) krajnje postojanosti Svetlosti Duha – i stoga se sadašnja Ceremonija Unapređenja naziva prelaznim nivoom između prvog i trećeg. Sav rast je postepen i uključuje niz napora pre nego što se dođe do potpunog saznanja o tome šta smo i ko smo u biti.

Ceremonija Inicijacije i Ceremonija Unapređenje, je veoma važno i značajno delo za svakog Brata, Slobodnog zidara, jer mu otkriva suštinske tajne rituala i Put kojim je potrebno da se kreće kako bi raspalio, povećao i zadržao Svetlo u svojoj duši.

 


Source link Vilmshertsova analiza pokazuje da se ’’Ritual sastoji od četrnaest različitih „stavova” ili epizoda, u dve serije od po sedam. Prva serija je povezana sa stanjem Tame u kojoj se Kandidat nalazi. To je uzlazni niz koji se, poput emotivnog talasa, uzdiže do vrhunca u trenutku njegovog simboličkog vraćanja na Svetlost. Druga serija je povezana sa stanjem Svetlosti do kojeg je Kandidat bio podignut. To je silazna sekvenca koja se bavi pitanjima koja su posledica njegovog dostizanja Svetlosti. Emocionalni talas postepeno nestaje, ali ostavlja Kandidata da bude preplavljen novim percepcijama, stimulisan ubrzanim uticajem koji nikada ranije nije osetio, i za koji će mu trebati neko vreme da se prilagodi i da ga prihvati. Svaka od ovih četrnaest epizoda pruža prostor za duže razmišljanje i komentare, a sa svakim narednim ponavljanjem, braći Slobodnim zidarima, donosi nove uvide i jasnoću puta na kome se nalaze.

Vilmsherts jasno ističe da je svrha Ceremonije Inicijacije sledeća: prva polovina je osmišljena da vrati Kandidata u Svetlost (u duhovnom smislu), a druga ima za cilj da nauči onoga kome je data Svetlost, kako da je zadrži i uveća, tako da se nikada ne vrati u svoju prethodnu Tamu. Stoga je stepen Učenika u Masoneriji faza pročišćenja, obrazovanja i samokontrole, koju svaki Brat mora da proživi za sebe. Nikakvo knjiško znanje ili uputstva drugih ne mogu da ga nauče onome što se može naučiti samo iz sopstvenog iskustva i truda. Duhovne stvari se moraju duhovno sagledavati, a ne sa stanovišta profanog mišljenja i spoljnog, čulnog opažanja.

Drugi deo knjige govori o Ceremoniji Unapređenja, o njenim dubokim duhovnim aspektima, kao i značaju ove ceremonije kao prelaznog nivoa između nivoa Učenika i nivoa Majstora Kraljevske umetnosti. Vilmsherts ponovo napominje da se Ceremonija ne sme samo površno posmatrati već se mora gledati kroz nju da bi se shvatio njen dublji sadržaj i značaj. Po njemu ’’Samo formalno posmatranje i tretiranje je isto kao i gledanje u zatvorenu kutiju u kojoj se nalaze dragocenosti a ignorisanje njenog sadržaja’’.

U konceptu Zanata sa tri Stepena, Drugi stepen se posebno bavi unutrašnjim čovekom i njegovim unutrašnjim životom, a ne sa spoljašnjom ličnošću. Preuređenje spoljašnjeg života i ponašanja čoveka činilo je predmet Prvog stepena, čija je svrha bila da ga suoči i definitivno usmeri ka Istoku i da ga, pravilnim življenjem i samopročišćenjem, učini moralnim i punim vrlina. Drugi stepen je usmeren više na njegovu intelektualnost, kako bi vrlina čoveka pročišćenog razumevanja bila ovenčana mudrošću i dostigla onu intelektualnu Svetlost koja se zove unutrašnje prosvetljenje. Ceremonija Unapređenja se naziva „prelaskom” jer se odnosi na srednju, prelaznu fazu ličnog iskustva kroz koju svaki Kandidat ka savršenstvu neizbežno mora da prođe pre nego što može i da pomisli da dostigne krajnji stepen razvoja duše i majstorstva do kojeg vodi slobodnozidarski Sistem.

Prvi stepen počinje u Tami uključuje ulazak u novi život i prvi pogled na novu i natprirodnu Svetlost. Iako je u celini upućen na ličnost Kandidata, njegova poruka je prvenstveno bila upućena njegovoj spoljašnjoj prirodi, njegovom razumu, i naglašavala je neophodnost prvenstvenog praktikovanja vrline, da bi se kasnije potpomogao još većim iskustvom Svetlosti. Kandidat treba da napravi uzlazni korak u svom razvoju, da uđe i istraži viši nivo sopstvenog bića sa ciljem da ga razume i kontroliše, baš kao što se pretpostavlja da razume i kontroliše svoju telesnu prirodu. Na svom putu od carstva čula do carstva konačnog duha, mora da prođe kroz srednji region, onaj duše ili uma, koji je na pola puta između čulnog i duhovnog. Otuda tri Stepena masonskog napretka, od (1) Tame ili zatamnjenosti prirodnog razuma, do (2) prosvetljenja (lumena) uma, a odatle do (3) krajnje postojanosti Svetlosti Duha – i stoga se sadašnja Ceremonija Unapređenja naziva prelaznim nivoom između prvog i trećeg. Sav rast je postepen i uključuje niz napora pre nego što se dođe do potpunog saznanja o tome šta smo i ko smo u biti.

Ceremonija Inicijacije i Ceremonija Unapređenje, je veoma važno i značajno delo za svakog Brata, Slobodnog zidara, jer mu otkriva suštinske tajne rituala i Put kojim je potrebno da se kreće kako bi raspalio, povećao i zadržao Svetlo u svojoj duši.